نقشه سعودی ها برای ترور مقامات ایرانی
نوشته شده توسط : alipour
مجموعه بین الملل پایشگر-پایگاه اینترنتی نیویورک تایمز در گزارشی از طرح سعودی‌ها برای ترور برخی مقامات اهل ایران و اخلال در نظام اقتصادی این مرزوبوم پرده برداشت . 
نقشه 
سعودی ها برای ترور مقامات ایرانی 
مجموعه میان الملل پایشگر-پایگاه اینترنتی نیویورک تایمز در گزارشی از طرح سعودی‌ها برای ترور برخی مقامات اهل ایران و اخلال در نظام اقتصادی این مرز و بوم پرده برداشت . 
 
به گزارش مقر خبری تحلیلی پایشگر،پایگاه اینترنتی نیویورک تایمز در گزارشی به خودکار مارک مازِتی، رونن بِرگمن و دیوید کی کرکپاتریک از نقش سعودی ها به ویژه بن سلمان از خرابکاری در کشور ایران و تلاش برای ترور سردار سلیمانی خبر بخشید . 
 
بر پایه این گزارش منابع مطلع فاش کردند افسران ارشد اطلاعاتی سعودی نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد این میهن سال پیشین حیث گروهی از تجار را در موضوع استفاده از شرکت های خصوصی به منظور ترور برخی از مقامات اهل ایران جویا شدند . 
این نظرخواهی در هنگامی انجام شد که محمد بن سلمان نائب ولیعهد و وزیر دفاع وقت عربستان مشغول تحکیم قدرت و سوق‌دهی مشاورانش به سمت تشدید عملیات اطلاعاتی و نظامی در بیرون از مرزهای این کشور بود . گفتگوهای این افراد آن هم بیش از یک سال پیش از مرگ جمال خاشقجی نشان می دهد که مقامات سعودی دست اندک از برهه زمانی روی فعالیت وارد شدن بن سلمان، مورد ترورها را در نظر داشته اند . 
مقامات سعودی مرگ خاشقجی را کشتار خودسرانه ای توصیف کرده اند که دستور آن را یک جایگاه اخراجی این کشور داده هست اما این رده یعنی سرلشکر احمد العسیری مارس ۲۰۱۷ در نشستی در ریاض پایتخت عربستان حضور داشت که در آن تجار و بازرگانان از یک طرح دو میلیارد دلاری برای به کارگیری از عامل ها اطلاعاتی خصوصی با هدف عملکرد در راستای اخلال و خرابکاری در اقتصاد کشور ایران و ترور برخی از مقامات این سرزمین پرده‌برداری کردند . 
 
در جریان این نشست، دستیاران ارشد سرلشکر العسیری در مورد کشتن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور‌ایران بارها طرح هایی را مطرح کردند . 
 
جورج نایاب بازرگان لبنانی – آمریکایی این نشست را ترتیب اعطا کرد پیشتر نیز با بن سلمان دیدار کرده و طرح ترور مقامات اهل ایران را به مقامات کاخ سفید هم ارائه کرده بود . جول زامل (Joel Zamel) یک اسرائیلی که رابطه ها عمیقی هم با سازمان های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل داشت از دیگر حاضران در این جلوس کرد بود . 
 
به گفته سه شخص آشنا با گفتگوها، در جریان نشست سال ۲۰۱۷ با هدف تحلیل طرح ساخت اخلال در اقتصاد ایران، سعودی ها از این بازرگانان در این قضیه که آیا آنان عملیات مرگبار و فیزیکی نیز انجام می دهند، سوالاتی پرسیدند و اعلام کردند به کشتن بعضا از مقامات ارشد کشور‌ایران رغبت دارا هستند . 
 
در طرح پیشنهادی زامل و نایاب به مواقعی از جمله افشای میزان دارایی های جهانی نیروی قدس؛ ساخت حساب های کاربری جعلی به زبان فارسی برای ایجاد نارضایتی و نا آرامی در ایران؛ تامین مالی گروه های مخالف اهل ایران و همگانی سازی اتهامات ساختگی علیه مقامات کشور‌ایران با انگیزه قرار دادن آن‌ها پیش‌روی یکدیگر اشاره کردند . نایاب مشاور ولیعهد امارات متحده عربی میباشد . 
 
طرح نادر برای دسیسه در کشور ایران نخستین بار در ماه مه در گزارش نیویورک تایمز آنالیز شد . گفتگوهای نایاب در نیویورک با العسیری و دیگر مقامات سعودی هم ماه گذشته در دیلی بیست گزارش شد . 
پایگاه خبری تحلیلی
نادر و زامل تصمیم گرفتند اریک پرینس مدیریت کهن شرکت بلک واتر و مشاور گروه انتقالی ترامپ را هم وارد بازی نمایند . آنان پیشتر در زمینه برخی از عنصرها طرح خویش با پرینس کلام کرده بودند و در آن گرد هم آیی از وجود برنامه ای نظامی از سوی پرینس آگاه شدند که وی قصد داشت به سعودی ها بفروشد . 
زامل و نادر در یک عدد از آپارتمان های طبقات فوقانی هتل ماندارین اورینتال نیویورک با سرلکشر العسیری و دستیاران او در موضوع طرح ایران رای زنی کردند و سعودی ها نیز به این طرح رغبت نشان دادند . 




:: برچسب‌ها: پایگاه خبری تحلیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: